رییس مجلس شورای اسلامی: بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی اعمال قانون ۲۰۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۹۷دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد چطور کودکمان را به کتابخوانی علاقه‌مند کنیم؟ جشن‌های تکلیف تجملاتی باعث آسیب به کودکان می‌شود آخرین وضعیت شیرخوارگاه‌های مشهد پس از انتقال کودکان به خانواده‌های متقاضی استعمال دخانیات پیشرفت بیماری «ام‌ اس» را تشدید می‌کند وزن ما در مورد سلامتی‌ بدنمان چه می‌گوید؟ نان سبوسدار بخورید عادت‌های روزمره‌ای که با انجام آن‌ها، سلامت خود را به خطر می‌اندازیم درصد موفقیت درمان ناباروری با روش IVF در ایران چقدر است؟ راهکار‌های طب ایرانی در پیشگیری و تسکین بیماری آسم عوارض پنهان پرخوری قبل از خواب که شما را بیمار می‌کند پاسخ به چند سوال رایج درباره مصرف شیر
سرخط خبرها

توزیع ۵۰۰۰ آمپول رمدسیویر در مشهد | کمبود داروی کرونا در مشهد نداریم

  • کد خبر: ۷۵۳۲۰
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
توزیع ۵۰۰۰ آمپول رمدسیویر در مشهد | کمبود داروی کرونا در مشهد نداریم
مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از تأمین و توزیع آمپول‌های رمدسیویر در بیمارستان‌های زیر نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی در هفته گذشته خبر داد.

گروه سلامت و پزشکی شهرآرانیوز | مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از تأمین و توزیع آمپول‌های رمدسیویر در بیمارستان‌های زیر نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی در هفته گذشته خبر داد.


دکتر جبرائیل موفق با اشاره به تأمین و توزیع دارو‌های ویژه کرونا در مشهد گفت: در ۱۷ ماهی که با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، خوشبختانه مشکلی برای تأمین و توزیع دارو‌های ویژه کرونا نداشتیم و به‌اندازه نیاز و مصرف بیمارستانی ذخیره داشتیم.


وی ادامه داد: همه بیماران بستری در بیمارستان‌های ویژه کرونا و برخی بیماران سرپایی که با تشخیص پزشک در منزل درمان می‌شوند، آمپول رمدسیویر دریافت می‌کنند که البته براساس نسخه پزشک و تجویز متخصص تزریق می‌شود.
دکتر موفق به قیمت دارو اشاره و تصریح کرد: نرخ دارو تغییری نکرده و همان ۷۰۰ هزار تومان است که بیماران دارای بیمه درمانی فقط ۱۰ درصد هزینه آن را می‌پردازند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد احتمال وجود بازار سیاه این دارو در مشهد را رد کرد و متذکر شد: چنین دارویی استفاده بیمارستانی دارد و توزیع عمومی ندارد. اکنون نیز تعداد محدودی از آن در داروخانه‌های ۲۲ بهمن، امام و هلال‌احمر موجود است که بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند با نسخه پزشک متخصص دارو را دریافت کنند؛ بنابراین دارویی برای توزیع وجود ندارد که بر فرض بخواهد با قیمت‌های نجومی از بازار سیاه سر در بیاورد. متقاضیان این دارو نیز باید به بیمارستان‌ها و مراکز دارویی رسمی و دولتی مراجعه کنند و با دردست‌داشتن نسخه پزشک متخصص، به‌دنبال چنین دارویی باشند.


دکتر موفق با اشاره به ذخیره آمپول رمدسیویر در مشهد گفت: هفته گذشته بیش از ۵۰۰۰ آمپول وارد و توزیع شد. بیماران کرونایی در ۵ روز نخست بیماری ۶ آمپول رمدسیویر دریافت می‌کنند که باتوجه‌به آمار کنونی بستری‌های ما در مشهد، این میزان دارو قطعا کفایت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->